وبلاگ خبری قاطی پاتی

آخرين ارسالي هاي انجمن

ماهی خشک
شرکت فرآوری ایران متو با تجربه ای بسیار در تولید ماهی خشک بزرگترین تولید کننده مستقل ماهی خشک در جنوب کشور محسوب می شود و روش هایی که شرکت فرآوری ایران متو برای تولید پودر ماهی به کار می برد مطابق با تکنولوژی های روز دنیا در این حوزه میباشد. ماهی متو به دلیل مزیت هایی که دارد به کشورهای دیگر هم صادر می شود. مزیت های ماهی خشک و یا همان ماهی متو فراوان می باشد ، برای اینکه شما با این مزیت ها آشنایی بیشتری داشته باشید آنها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

مزیت های استفاده از ماهی خشک در ایران متو :

همانطوری که بیان کردیم ماهی متو تحت خدمات شرکت ایران متو دارای مزیت های بسیاری می باشد که این مزیت ها عبارتند از :

 

1. مجهزترین و بهترین تجهیزاتی که برای تولید ماهی خشک وجود دارد در شرکت ایران متو مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع این یکی از بهترین مزیت هایی می باشد که در تولید ماهی متو وجود دارد، چرا که تجهیزات کارخانه برای تولید پودر ماهی بسیار مهم می باشد.

 

2. تمامی محصولاتی که در ایران متو تولید می شود به سایر استان ارسال می شود. از آنجایی که ماهی متو فواید بسیاری دارد ، افراد زیادی از جمله طرفداران این ماهی به شمار می روند و آن را تهیه می کنند.

 

3. یکی دیگر از مزیت های مهم شرکت ایران متو این است که ماهی خشک تولیدی خود را به کشورهای دیگر هم صادر می کند، این کشورها متفاوت هستند و هر یک از آنها بر اساس میزانی که می خواهند پودر ماهی و یا ماهی متو را سفارش می دهند و شرکت ایران متو برای آنها صادر می کند.

 

4. تمامی روش هایی که برای تولید ماهی خشک در شرکت ایران متو مورد استفاده قرار می گیرد طبق استانداردهای سازمان دامپزشکی می باشد و این اداره ها برای اینکه کیفیت و سلامت این محصولات را بررسی کنند معیارهای تولید ماهی متو را به طور مداوم برای شرکت ارسال می نمایند.

 

5. تکنولوژی و دانشی که برای تولید ماهی متو در شرکت ایران متو وجود دارد بسیار پیشرفته می باشد.

 

6. تمامی محصولاتی که برای مشتریان ارسال می شود برای اینکه رضایت آنها را به دست آورد مورد آنالیز قرار می گیرند.

 

7. تمامی صیادان این شرکت برای اینکه بهترین محصول را را صید نمایند تلاش بسیاری در راستای بهبود کیفیت آنها می کنند.

 

 

ماهی خشک و یا ماهی متو چیست ؟

ماهی خشک و یا همان ماهی متو ماهی ریزی می باشد که در قسمت های کم عمق و در نزدیکی ساحل زندگی می کند.این نوع ماهی بیشتر در سواحل جنوبی خلیج فارس وجود دارد . زمانی که فصل پاییز در هرمزگان شروع می شود صید این ماهی را آغاز می نمایند، بیشترین مناطقی که این ماهی را صید می کنند قشم، بندر لنگه و جاسک می باشد، روش صید ماهی متو بسیار جالب است.

برای صید ماهی خشک متو دو قایق در کنار یکدیگر قرار می گیرند. و ماهی ها را صید می کنند. بعد از اینکه آنها را صید کردند برای خشک کردن آنها را به ساحل می آورند و با دو روش هوایی و زمینی آنها را خشک می کنند. برای اینکه ماهی متو را خشک کنند و از آن پودر ماهی در تهیه کنند باید آنها را در معرض نور خورشید قرار دهند. بیشترین مصرفی که این ماهی دارد برای مصرف خوراکی می باشد و در صنایع گوناگونی مانند پرورش دامداری ، مرغ ، مصارف بهداشتی و آرایشی و ... هم مورد استفاده قرار می گیرد. پور ماهی و یا همان ماهی خشک در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که برای آشنایی بیشتر شما این صنایع را معرفی می کنیم.

 

1. کارخانه های تولید پودر ماهی :

بسیاری از کارخانه ها هستند، که از ماهی متو برای تولید پودر ماهی استفاده می کند، کارخانه ایران متو یکی از کارخانه هایی می باشد که در این زمینه فعالیت بسیاری دارد و بهترین ماهی های متو و پودر ماهی را تولید می کند. این کارخانه با تجهیزات پیشرفته پودر ماهی را تولید و آنها را به استان ها و کشورهای گوناگونی ارسال می کند.

 

2. مصارف خوراکی :

استفاده کردن از ماهی خشک و یا همان ماهی متو برای مصارف خانگی بسیار توصیه می شود، چرا که خواص این ماده غذایی بسیار زیاد می باشد. در بیشترین مواد خوراکی که از ماهی خشک استفاده می کنند مانند : سس خوراکی، مهیاوه، سور، مهیاوه و ...

 

3. مصارف دام و طیور :

علاوه بر اینکه از پودر ماهی برای مصارف خوراکی انسان ها استفاده می شود، برای خوراک دام و طیور هم مورد استفاده قرار می گیرد، از آنجایی که ارزش غذایی این ماهی بسیار بالا می باشد برای دام و طیور هم بسیار مناسب است.

 

4. مصارف بهداشتی و آرایشی :

بسیاری از مراکز تحقیقاتی و کارخانه هایی که در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند از پودر ماهی متو و یا همان ماهی خشک برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می نمایند. از آنجایی که فواید این ماهی بسیار زیاد است برای پوست فواید زیادی دارد ، به همین دلیل از پودر این ماهی برای تولید لوازم های آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

 

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش